Saturday 17 November 2012

Perjalanan Seribu Batu, Bermula Dengan Satu Langkah

Kehidupan hari ini..........bermula dari semalam........kehidupan semalam bermula dari hari-hari sebelumnya!

Setiap yang hidup, PASTI akan merasakan keMATIan! Yang hidup senang lenang pasti samada sudah merasai kesusahan atau bakal mengharungi kesusahan!!!

Masalah-masalah yang dilalui, sudah menjadi lumrah kehidupan! Tiada sesiapa pun yang sepanjang hidupnya tiada menharungi sebarang MASALAH!

Cuba TANYA diri anda, Ada atau Tidak sepanjang hidup ini, MASALAH yang anda lalui, TIDAK dapat anda atasi atau selesaikan?

Pelik tapi BENAR.......! Setiap masalah, PASTI akan ada jalan penyelesaiannya. CUMA yang membezakannya........HANYA waktu penyelesaiannya.......samada CEPAT atau LAMBAT.

Bagaimana kita menghadapi masalah-masalah ini mungkin berbeza-beza dan jalan penyelesaiannya bagi menanganinya pun pastinya berbeza-beza juga. Ada yang terpaksa menempuh jurang-jurang berliku untuk melepasinya dan tidak hairan ada yang mudah dapat mengatasinya.

Jadi, BAGAIMANA anda pula?

Renung-renungkan!

Pernah atau Tidak, anda bertanya pada DIRI anda.......Bagaimana mereka-mereka yang berjaya mengatasi permasalahan mereka. Apakah RAHSIA atau KAEDAH yang mereka gunapakai?
Apa agaknya, RAHSIA-RAHSIA mereka-mereka yang  kita nampak dengan mudah dapat mengatasi segala permasalahan MEREKA?

JOM! Kita berkongsi sedikit TIP-TIP mereka-mereka yang BERJAYA!

Saksikan VIDEO ini dan FIKIR-FIKIRkan...............................



No comments:

Post a Comment